Співпраця шкільного бібліотекаря з педколективом школи
План
І. Шкільна бібліотека – це скарбниця інформація в школі.
ІІ. Співпраця шкільного бібліотекаря з педколективом школи.
- Вчитель початкової школи і бібліотекар – запорука успіху в навчанні і вихованні маленького читача.
- Робота бібліотеки з вчителями – предметниками.
- Інформування адміністрації школи.
- Співпраця шкільного бібліотекаря і класного керівника.
ІІІ. У співпраці – показові результати.
Шкільна бібліотека це фундамент освіти і самоосвіт. Шкільна бібліотека –це скарбниця інформації в школі. Вона функціонує як міст між школою і суспільством. Головна функція бібліотеки зробити інформацію доступною. У добу інформації шкільна бібліотека має набути статусу інформаційного центру, який би забезпечував повноцінне інформаційне наповнення. Для того, щобшкільна бібліотека успішно працювала в цьому напрямі, вона повинна бути забезпечена необхідним сучасним обладнанням, ком’ютерною технікою і програмними продуктами.
Навчити дитину любити книгу.ю сприймати її як невичерпне джерело пізнання світу, знань і мудрості народної – головне завдання шкільної бібліотеки.
В школі виділяють дві основні категорії споживачів інформації: адміністрація школи, вчителі предметники, та учні. Педагогів цікавить інформація про теорію навчання і виховання, основи педагогічної майстерності. Директора – управління закладом, плвнування, фінансування та багато інших питань. Джерелом подібної інформації є журнали та газети, видання Харківського науково – методичного центру безперервної освіти, підручники, навчальні посібники, електронні носії інформації.
На початку навчального року працюю з вчителями перших класів разом з першокласниками запросивши їх на екскурсіб до країни Читалії. Це своєрідна гра-подорож. Одне з найголовніших завдань, що стоїть перед вчителем початкового класу – навчити дитину читати, викликати в маляті – учневі зацікавленість до читання. Читання це джерело знань. Лише співпраця вчителя початкової школи і бібліотекаря може дати позитивний результат в формуванні системи роботи з дитячою книгою.
У своїй роботі практикую різні форми роботи. Переважають традиційні засоби, вивірені спільною і плідною діяльністю. Вони дають певні позитивні результати, що вже говорить про їх доцільність. Отже, перш за все, коли надходять нові підручники або книги за фахом, бібліотекар особисто звертається до вчителя, який викладає даний предмет, пропонуючи йому завітати до бібліотеки, щоб ознайомитьсь із цим виданням. Таким чином, вчитель одним із перших довідується про науково - методичне і навчальне забезпечення свого навчального предмету. Це робить його обізнаним з потенційними можливостями бібліотеки. По друге, щоб вчителі мали уявлення про нову фахову літературу практикується організація книжних виставок.
Навіть під час уроку, бібліотекар проводить тематичні виставки літератури до визначних подій, присвячених певним визначним особам. Проводячи бінарний урок (предметний зарубіжна література) за твором Жюль Верна „П’ятнадцятирічний капітан” я підготувала виставку літератури більш відомих творів автора в хронологічній послідовності.
Співпраця бібліотекаря і вчителя – предметника дає певні позитивні результати, під час підготовки до написання науково-дослідницької роботи-реферату, повідомлення. Вчитель впевнений, що школяр зможе виконати це завдання, бо в бібліотеці є потрібна література.
Пріорітетним для індивідуального інформування в шкільній бібліотеці є директор школи, шкільний психолог, завуч, методичні об’єднання,, керівники МАН, які виявляють бажання отримати інформацію. Групове інформування доцільно здійснювати через керівників цих груп. Велика Робота проводиться бібліотекою під час предметних тижнів. Групу вчителів певного фаху знайомлю з літературою з методики викладання, передового досвіду, це виставка-перегляд, бюлетні нових надходжень. В інформаційному бюлетні для вчителів, „Нові надходження вчителю математики” даю інформацію про літературу для школярів, яку можна використати на уроці або порекомендувати учням для самостійного опрацювання.
Ефективною і досить цікавою формою інформування є „Експрес-інформація”, де повідомляється про призначення книги, дано новий бібліографічний опис, анотація.
З метою популяризації знань, зацікавлення дітей своїм навчальним предметом, учителі часто проводять інтелектуальні конкурси, олімпіади, вікторини, турніри.
Підібрати необхідний матеріал,знайти потрібну інформацію – тут теж на допомогу приходить працівник шкільної бібліотеки. Так, разом з учителями української літератури та бібліотекарем школи було проведено захід „Запрошуємоо на розмову, про літературу довідкову”. Одержані знання діти використовують на уроках української мови та літератури.
Вже не один рік бібліотека працює над створенням власної бази даних з краєзнавства. Це так звана велика папка-досьє „Краю мій, Шевченківщино”, де збираються вирізки з газет, про життя Шевченківщини, видатних людей цього краю. Цим матеріалом користуються вчителі географії, історії, літератури та класні керівники.
Шкільний бібліотекар разом з класним керівником має на меті допомогти учневі відшукати цікаву і мудру книгу, яка допоможе у виборі життєвого шляху, стати доброю і чуйною людиною, відкритою до унтелектуального та творчого розвитку.
Бібліотекар співпрацює з класним керівником занаступними напрямами:
- формування культури читання;
- допомога у навчально-виховному процесі;
- робота з бібліотечним активом;
- робота з батьками.